header_stijlplan8.jpg

Social Media bij woningverkoop

Kom onder de aandacht bij specifieke woondoelgroep

Social Media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Ze zijn er in verschillende soorten ieder met een eigen gebruikersdoelgroep.  Bijna 90% van alle Nederlanders (vanaf 15 jaar) is actief op Socal Media. Facebook is daarbij het meest gebruikte platform met ruim 9 miljoen gebruikers. Dit biedt enorm veel kansen en mogelijkheden. Op Social Media laten gebruikers namelijk weten waar hun interesses liggen, waar ze woonachtig zijn, waar ze naar op zoek zijn etc… Hierdoor is het relatief eenvoudig om heel doelgericht onder de aandacht te komen van een specifieke woondoelgroep, waardoor de verkoopkansen vergroot worden.

Social Media campagnes van Hoomz

Sneller en doelgerichter je woning verkopen door continue te verbeteren. Dat is het doel van Hoomz. Een vernieuwend woning- en verkoopplatform welk doelgericht Social Media, statistieken en feedback inzet om een woning in verkoop te promoten.

Hoomz - Social Media promotie bij woningverkoop

 

Hoe werkt het

Hoomz werkt met zogenaamde verkooprondes. Een verkoopronde duurt 14 dagen. Per verkoopronde wordt de woning gepromoot op Social Media. Per verkoopronde worden specifieke statistieken bijgehouden en wordt aan kandidaat kopers om feedback gevraagd. Aan het einde van een verkoopronde worden deze gegevens geanalyseerd waarna de woningpresentatie in de volgende verkoopronde wordt geoptimaliseerd. Denk aan het aanpassen van de fotografie, teksten of volgorde van de verkoopfoto’s.

  • Plaats je woning

  • Analyseer statistieken &  feedback

  • Pas woningpresentatie aan

Social Media bij woningverkoop

Social Media bij woningverkoop – Feedbacksysteem

Een verkoopronde duurt gemiddeld 14 dagen. Aan het einde van een verkoopronde worden de statistieken en de ontvangen feedback grondig geanalyseerd. Dit geeft inzichten hoe precies de woning nog beter te kunnen “presenteren” in de opvolgende verkoopronde. Dit zorgt voor meer bezichtigingen met een snellere verkoop tot gevolg.

Hoomz en Stijlplan

De Social Media campagnes van Hoomz maken deel uit van het totale aanbod aan woning promotie activiteiten van Stijlplan. Zo wordt je als woningverkoper totaal ontzorgd en heb je één aanspreekpunt voor heel je woningmarketing. Stijlplan verricht in samenwerking met Hoomz alle voorkomende werkzaamheden van de Hoomz promotie.

Door in te loggen op de website van Hoomz kom je in het zogenaamde feedbacksysteem waar je inzicht krijgt in de resultaten van de Social Media campagnes.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van het inzetten van Social Media bij je woningverkoop? Vraag dan om meer informatie.

Informatie Social Media woningverkoop