header_stijlplan8.jpg

FOTO HUIS: Wat communiceer je waarmee je kijkers krijgt

Ga je een huis, een thuis of misschien wel een woon-werkplek verkopen? Het is misschien een rare vraag. Alleen wel een belangrijke vraag. Als je immers weet wát je gaat verkopen, dan weet je ook wat de foto huis dienen te communiceren. Bij een huis verwachten woningzoekende ruimtes te zien zoals woonkamer, keuken, badkamer en een aantal slaapkamers. Bij een woon-werk situatie is het logisch om ook daadwerkelijk een werkruimte te communiceren.
Foto huis

Wat communiceert een foto huis

Woningzoekenden zijn over het algemeen op zoek naar een nieuw huis. Dat is dan ook wat ze verwachten te zien op de foto’s. Maar al te vaak wordt er echter niet een huis gecommuniceerd in een woningpresentatie. Maar een thuis van de huidige bewoners. En dat is een wezenlijk verschil.
Als woningzoekenden veel persoonlijke zaken als fotolijstjes, tekeningen van kinderen, souvenirs of een verzameling van het een of ander in een vitrinekast zien. Dan wordt het een uitdaging voor hen om het daadwerkelijke huis te zien. Ze worden teveel afgeleid waardoor het moeilijk is om er dan hun eigen thuis in te zien. De kans is groot dat ze dan snel afhaken bij het zien van de foto’s.
Foto Huis

Wat communiceer je op de foto’s? Deze woonkamer was in gebruik als spa/salon. Omdat er voor gekozen werd de woning in verkoop te zetten heb ik de natuurlijke functie van de woonkamer in ere hersteld.

Wat communiceert een woning met werkruimte

Wie een woning gaat verkopen waarbij de woning zich ideaal leent voor een werkplek aan huis, zal dit ook zichtbaar moeten maken in de foto’s. De woningpresentatie zal dan woning moeten laten zien welke zich ideaal leent voor werken aan huis. Waarbij er dus ook minimaal één ruimte zichtbaar moet zijn welke is ingericht als werkplek. En dan heb ik het niet over een slaapkamer met een bureau er in. Maar echt over een ruimte welke uitsluitend gebruikt kan worden als werkruimte. Zoals een studio, salon, atelier of kantoor.

Bereik je doelgroep

Op basis van de foto’s beslissen woningzoekenden of ze naar een woning gaan kijken. Deze beslissing vindt in slechts een paar seconden plaats. Communiceer je op de foto’s datgene waarmee je je doelgroep bereikt dan is de kans op kijkers bijna maximaal. En de kans op verkoop dus erg groot. En ja soms vraagt dat wat werk bij het verkoopklaar maken van de woning.
Marion Reiling

Ook interessant:

Blog woningverkoop

Mijn Blog voor nog meer inspirerende tips en tricks om je woning te verkopen.

Met onderwerpen over:
Woningfotografie |  Huis erven  | Woningwaarde
Verkoopklaar maken  |  Woningmarketing
Huizenzoeker  |  Verkoopstyling  |  Makelaar
Huis verkopen bij scheiding | Woning kopen
 
Deel dit:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *