header_stijlplan_blog.jpg

Verkoopklaar maken – Kostenpost of investering?

Het verkoopklaar maken van een woning. Een term die nog niet zo heel lang gebruikt wordt bij het verkopen van een woning. En misschien nog wel veel belangrijker, een inspanning die nog steeds niet altijd wordt uitgevoerd. Vaak door de overtuiging dat het een extra kostenpost is. Opmerkelijk als je bedenkt dat de aanschaf van een woning voor vrijwel iedere koper het duurste is dat deze ooit zal aanschaffen. Als er iets is waar je dus aandacht aan moet besteden bij de verkoop dan zou dat wel een huis moeten zijn. Toch...?

Verkoopklaar maken

Uitgaven als investering

Wie ooit een auto verkocht heeft, vindt het vanzelfsprekend deze eerst technisch te keuren. Daar waar nodig is worden reparaties uitgevoerd om deze vervolgens van binnen en van buiten te poetsen. Allemaal inspanningen om een hogere verkoopprijs stimuleren. Hoe bijzonder is het dat het verkoopklaar maken van een auto als iets vanzelfsprekends wordt beschouwd. Zelfs als dit tijd en geld 'kost' teneinde de auto voor meer te kunnen verkopen. Een prachtig voorbeeld van uitgaven als investering en niet als kostenpost. Er wordt immers geld uitgegeven om er uiteindelijk meer voor terug te ontvangen.

Aandacht zorgt voor vertrouwen

Stel je eens voor... Je stapt de Bijenkorf binnen en je wordt ontvangen door een sfeerloze ruimte. Medewerkers zijn nieuwe artikelen aan het uitpakken. Her en der liggen lege dozen en de paspoppen zijn slechts half aangekleed.... Hoe groot is de kans dat je binnen deze situatie iets koopt. Waarschijnlijk klein en de prijs zal daar dan naar moeten zijn. Welke niet snel hoog zal zijn. Als klant ervaar je niet gezien of gehoord te worden. Er wordt géén aandacht besteed aan de klantbeleving. Hierdoor verliest deze het vertrouwen en loopt weg.

Een scenario dat voor de Bijenkorf gelukkig ondenkbaar is. Aandacht is voor hen een tweede natuur. Wat je in alles tegenkomt. Van perfect ingerichte etalages tot bijzonder opgemaakte gebakjes. Zelfs als je voor de etalage staat hoor je vogels fluiten. Het zorgt voor een goed gevoel en dat zorgt weer voor vertrouwen. Investeringen die zich terug laten verdienen door een hogere omzet.

De passende slogan van Ikea

'Aandacht maakt alles mooier'

Nog een kanjer die weet hoe je met aandacht vertrouwen wint welke uiteindelijk voor een hogere omzet zorgt. Ikea!  'Aandacht maakt alles mooier' is hun passende slogan. In de basis verkoopt Ikea meubels en woonaankleding. Het zijn echter de inspirerende sfeerkamers welke als voorbeeld dienen hoe de meubels te combineren. Een investering die zich dubbel en dwars terugverdient. Zouden de sfeerkamers immers ontbreken dan zou Ikea beduidend minder meubels verkopen.

Voor en na foto verkoopklaar maken

Win het vertrouwen van woningzoekenden
en je wordt beloond met een koper

Wie durft te investeren in het verkoopklaar maken van een woning kiest voor een uitgave die zich makkelijk terug laat verdienen. En dat gaat verder dan alleen je huis opruimen en poetsen. Alle details binnen de woning verkoop moeten kloppen. Van woningpresentatie tot aan bezichtiging. Win het vertrouwen van woningzoekenden en je wordt beloond met een koper...

 

Marion Reiling


Ook interessant:

Blog woningverkoop

Mijn Blog voor nog meer inspirerende tips en tricks om je woning te verkopen.

Met onderwerpen over:
Woningfotografie |  Huis erven  | Woningwaarde
Verkoopklaar maken  |  Woningmarketing
Huizenzoeker  |  Verkoopstyling  |  Makelaar
Huis verkopen bij scheiding | Woning kopen
 
Deel dit:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *