header_stijlplan9.jpg

Woningmarketing

De komst van het internet heeft de woningmarkt compleet verandert. Zo start ruim 90% van alle woningzoekenden haar zoektocht naar een nieuwe woning op internet. De woningpresentatie is een onderdeel van de totale woningpromotie. Ook wel woningmarketing genoemd. De huidige kopersmarkt vraagt om een positief onderscheidende woningmarketing.

Veel makelaars maken gebruik van een standaard pakket bij de woningpromotie. Zij verzorgen de woningfotografie, schrijven een algemene verkooptekst, maken een woningplattegrond en adverteren de woning op internet.

De grootste valkuil binnen de woningmarketing is dat deze zich richt op de woning, in plaats van op de woonwensen van woningzoekenden.

Woningzoekenden zoeken een match in woning en hun eigen woonwensen. Hun woonwensen willen ze graag herkennen in de verkooppresentatie. Elke woning vraagt om die reden om een unieke woningpresentatie, welke de woonwensen van woningzoekenden centraal zet.

Woningmarketing

Succesvolle woningmarketing focust op woonwensen

 

De woningpresentatie geeft (onbewust) antwoord op vragen als:

  • Wat maakt jouw woning uniek
  • Wie is je doelgroep en hoe is deze te bereiken
  • Wat zijn de pluspunten van je woning
  • Is de woning / omgeving kindvriendelijk
  • Zijn er winkels op loopafstand
  • Wat is de aankoopbeleving
  • Is er een eigen parkeerplek
  • Is er ruimte voor een moestuin
  • etc…

Wat communiceer je met je woningpresentatie

Elke woning heeft haar eigen unieke identiteit, vaak dé reden waarom een koper voor de betreffende woning kiest. Om deze koper te bereiken dient de woningpresentatie deze unieke identiteit op de juiste manier te communiceren. Wat moeten verkoopfoto’s en de verkooptekst vertellen. Zodat woningzoekenden zich er in herkennen.

Als verkoopcoach helpt Stijlplan je graag met de invulling van de woningmarketing. Onderdeel van een doordacht verkoopplan. Deze kan aanvullend ingezet worden op de makelaarsactiviteiten. Of waneer er behoefte is om zelf (deels) invulling te geven aan de woningmarketing.

succesformule Stijlplan

Een unieke ziens- en werkwijze zorgt voor een krachtige succesformule. Ruim 50% van alle woningen waar Stijlplan een verkoopstyling voor gedaan heeft is binnen zes maanden verkocht. En vrijwel alle woningen zijn binnen een jaar verkocht.

DIENSTEN WONINGMARKETING STIJLPLAN